30 Temmuz 2008 Çarşamba

İrmik Helvası




















Turkıye'den merhaba! Uzun suredır blogumdan uzaktayım. Yurda donusumle baslayan kosusturmacalarımı neden gostersem de ne yalan soyleyeyım biraz tembellik ettim, cok da icimden gelmedi yazmak.
Babaannemin Regaip kandilinde, ozenli irmik secimiyle ve torenle yaptigi helvayi yazayim istedim:) Tarif dagitma amacli oldugu icin fazla olculu...

Tarif:

Malzemeler:
1,5 kg ince irmik
1100 gr. tereyag
3-4 yemek kasigi helvalik fistik

Surubu icin;
1,5 kg seker
1,5 lt.+ 1 su bardagi su
1,5 lt. sut

Yapilisi:
Oncelikle surup hazirlanir. Su ve seker bir tencerede kaynatilir. 5 dak. kadar kaynatildiktan sonra sut aktarilir. Hepsi beraber kaynayinca ocaktan alinir.

Tereyag bir tencerede eritilir. Irmik ve fistik atilir. Biraz kisik ateste kavrulduktan sonra orta ateste kavurmaya devam edilir. ( kavurma islemi babaannemin deyimiyle 'irmik kavururken tahta kasigin uzerinde kayacak, yapismayacak)Biraz rengi donunce ocaktan alinir. Karisima sicak surup aktarilir. 2-3 yemek kasigi irmik serpilir. Kapak kapatilir, 5 dak. kadar bekletildikten sonra servise hazirdir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayirli ramazanlar canim.

Adsız dedi ki...

Sonunda geleb'ldin canim ozlettin kendini bu kadar uzak kalma ama sevgiyle

Rükan Genç dedi ki...

Burcu'cum hos geldin tekrar seni gormek ne guzel. Keyfin yerindedir umarim. Ev arkadasim Romanyali, onlarda bir tur irmik helvasi yapiyorlar ama harcinda patates ve pirinc te var (bircok yemegimizin benzer olmasina once cok sasirmistim, sarma ve sutlaclari da var;) ) icinde uzum ekliyorlar.Bildigimiz icli koftenin tatlisi seklinde. Senin yaptiginin yerini tutacagini sanmiyorum ama bana bildik bir tadi hatirlattigindan cok hosuma gitti;) opuyorum cok, gorusmek uzere...