13 Ocak 2008 Pazar

Sutlac

Cocuklugumda pek de sicak bakmadigim bu sutlu tatli,daha sonralari en sevdigim hatta 1 numarali tatli oldu benim icin.Sutlu tatlilari suruplu tatlilara tercih etmekle kalmayip sutlaci da tatlilarin sultani olarak sectim.Zaman icerisinde cok degerli bir ablamin(arkadasimin) tavsiyesiyle limon veya portakal kabugu rendeleri ilave ederek degisik sutlac lezzetleri elde ettim kendimce.

Malzemeler:

1 cay bardagi pirinc

2 su bardagi su(250 mllik bardak kullandim)

bir fiske tuz

1 su bardagi seker

1 litre sut

1 yemek kasigi pirinc unu

1 yemek kasigi nisasta

2 cay kasigi vanilya

Uzeri icin tarcin

Yapilisi:

Pirinc yikanir.Bir tencereye alinir.Pirince bir fiske tuz atilarak,1.5 bardak suda suyunu cekinceye kadar haslanir.Sut ilave edilir.Ara sira karistirilarak kaynamaya birakilir.Kaynadigi anda seker ilave edilir,1-2 dk daha kaynatilir.Bir kasede nisasta ve pirinc unu yarim bardak su ilavesiyle guzelce ezilir.sutlactan bir iki kepce kaseye alinarak karisimin ilimasi saglanir ve bu karisim da tencereye eklenerek karistira karistira kaynamasi beklenir.kaynadiktan 1-2 dk. sonra ocaktan alinir.Vanilya eklenir ve soyle bir karistirdiktan sonra kaselere konulur. Uzerine tarcin serpilir ve sogumaya birakilir .

Afiyet olsun

ALTERNATIF: Ben sut ilave ederken 2 tatli kasigi portakal kabugu rendesi(limon kabugu rendesi de hos oluyor) ilave ettim.Vanilyayi da 1 cay kasigi azalttim.Eger portakal ve limon aromali lezzetleri severseniz cok hos bir tat diyebilirim.



















2 yorum:

özge dedi ki...

hayatım aşure ile ilgili bir anımız var hatırlarmısın.birilerine gitmiştikte bize zorla aşure yedirmişlerdi.Eve gelince midemiz bozulmuştu.KİMLER GEÇTİ HAYATIMIZDAN.

Burcu dedi ki...

ozge yaaaaa gulme krizine girdim su anda bayilacagim ayyyyy! vallahi nereden geldi aklina?Hayatimin asuresiydi ben de asla unutamam(!)