15 Ocak 2008 Salı

Sutlu Kucuk Ekmekler

Amerika`ya geldigimde ekmekleri cok yadirgamistim.Guzelim yurdum ekmeklerinden sonra herkes ayni seyi dusunmustur eminim.Aslina bakarsaniz burada ekmekler icerik acisindan cok daha ozlu ve vitaminli .Ayrica cok cesit ve sekil olmasina da ragmen hala pek de damak tadimiza uyan cesidini bulamadik diyebilirim.Hal boyle olunca hamur kulturu gelisiyor:)



Yukaridaki ekmekler cok amacli diyebilirim.Her ogun ve de mangal keyifleri icin ideal...



Malzemeler:

2 su bardagi sut(iliktan biraz sicak)

4 yemek kasigi zeytinyagi

3 tatli kasigi seker

2 tatli kasigi tuz

2,5 tatli kasigi maya

5 su bardagi un

Uzerine surmek icin yogurt


Yapilis:

Bir karistirma kabinda unun disindaki tum malzemeler karistirilir.Ele yapismayan bir hamur oluncaya kadar yavas yavas un eklenerek yogrulur.Kabin kapagi kapatilarak,hamurun sicak tutulmasi saglanarak mayalandirilir.Hamur 2 katina cikinca yumurta buyuklugunde parcalar alinarak yuvarlatilir.Uzerlerine bicakla carpi cizilir ve bir firca yardimiyla yogurt surulur.Tepside 15 20 dk. kadar bekletilir. Onceden isitilmis 375 (200) derecede 30-35 dk. ,uzerleri kizarincaya kadar pisirilir.

Not:Bu hamurla 15-16 tane ekmek cikiyor.Ekmeklerden fazla gelenleri pisirip soguttuktan sonra buzlukta saklayabilirsiniz.Buzluktan cikardiginizda,oda isisina gelen ekmekler ayni ilk gunku tazeliginde olacaklardir.




















2 yorum:

özge dedi ki...

hayatım sen orda ekmek yapma makinesi aldın mı ben almayı düşünüyorum da acaba orada hangisi tercih ediliyor.

Burcu dedi ki...

kuzen hic sorma 1 ay evvel bozuldu makinam. Cok da iyilerinden olmamasina ragmen makina sag kolum gibi olmustu. Hamuru super yapiyor, pastane gibi oluyo,anneme sorabilirsin. Ekmek de yapiyordum.
Burada Turk hanimlar panasonici tutuyorlar(biraz balli fiyatli ama), benimki sunbeam diye bir markaydi. Ama nette arastirmayla sinbo diye bi markadan millet pek memnunmus Turkiyede. Cok pahali biseye bence gerek yok(sadece benim fikrim) cunku sonucta hepsinin ici (teflonu) ortalama 2 yilda soyuluyo:(( benim de oyle oldu