25 Mart 2008 Salı

Firinda Bademli Tavuk















Tavukseverlere tavsiye edebilecegim bu yemegin tarifi `taste of home` dergisine ait.

Tarif:

Malzemeler:(bardak 240 mllik)
Yarim bardaktan biraz fazla robotta cekilmis bayat ekmek ici
Yarim bardak kasar peyniri rendesi (orijinali parmesan peyniri rendesi)
2 yemek kasigi ince kiyilmis maydanoz
1 dis ince kiyilmis sarimsak
1 cay kasigi karabiber
1-2 yumurta aki
600 gr. kadar kemiksiz derisiz tavuk gogsu
1-2 yemek kasigi file badem
1 yemek kasigi tereyag
Ayrica tarifte tuz yoktu, ben biraz ekledim.

Hazirlanisi:
Bir tabakta ekmek ici, peynir rendesi, maydanoz, centilmis sarimsak ve karabiber,tuz karistirilir.
Baska bir tabakta yumurta beyazlari cirpilir.
Tavuklar cok ince olmayacak sekilde halka halka kesilir. Once yumurta akina batirilir, sonra diger karisima bulanir. Yaglanmis tepsiye dizilir. Uzerlerine kucuk parcalar halinde tereyag konulur, file badem serpilir. Onceden isitilmis (350) 180 dereceli firinda yaklasik 35 dakika kadar pisirilir.
Afiyet olsun

2 yorum:

Rükan Genç dedi ki...

Burcucum, ellerine saglik. Sonunda annemide senin bir funin yapacagim galiba. Dun denedik (Aslinda nnem denedi demeliyim :) ) Cok lezzetli oldu, hele de bir gece dolapta bekledikten sonra.
Sevgiler

Burcu dedi ki...

:)) Anneli kizli mutfaktasiniz, ne guzel! Afiyet seker olsun, bir dahaki sefere ben de dolapta bekleteyim, paylasiminiz icin tesekkurler ettim.
Opuyorum, selamlar