13 Mart 2008 Perşembe

Portakalli Kereviz















Bircok kisinin aksine tam bir sebzesever olarak kerevizi de severim biraz da sifadir hostur dusuncesiyle:). Burada daha cok kerevizin sap kismi satildigindan, ben de kereviz yerine sap kismini kullanarak pisirdim yemegi.

Malzemeler:
400 gr. kadar kereviz sapi( ya da 2 kereviz)
1 sogan
1 cay bardagindan biraz eksik zeytin yagi
1 yesil elma
3 havuc
2 patates
1 portakalin suyu
Yarim limonun suyu
Yarim cay bardagi su
Tuz
1 cay kasigi toz seker

Yapilisi:
Sogan yemeklik, kerevizler 1-2 parmak kalinliginda, havuclar halka halka ve patatesler+elma biraz iri kuplar halinde dogranir. (elmanin kabugunu soymadim.)Tencereye sirasiyla dogranmis olan sogan, havuc, patates, kereviz ve elma dosenir. Zeytin yagi, portakal ve limon suyu dokulur.Seker ve yeteri kadar tuz serpilir. Su da eklenerek ocaga konulur. Yuksek ateste kaynamaya baslayinca, dusuk ateste pisirilir.
Afiyet olsun

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.sevgiler.

Burcu dedi ki...

Kerevizi sevenler icin lezzetli denilebilir elbette:)
Tesekkurler
Ben de sevgilerimi iletiyorum.
Guzel bir hafta sonu gecirmeniz dilegiyle...

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim ben cok kereviz seven birisi degilim ama bu tarife yakin bir tarif denemistim bayagi degisik guzel oluyor.Tavsiye edilir :)

Burcu dedi ki...

Kerevizin allanip pullandigi bir tarif degil mi ama?:)