14 Şubat 2008 Perşembe

Donemecli Sable Biskuvi


Ortaokulda(simdi ilkogretim) 6. ya da 7. siniftayim. Derslerin birinden nobetci ogrenci tarafindan idareden cagriliyorum. `Ne yaptim acaba?` diye kendimi sorgulayarak , hem korkarak hem de kiz ogrencilerin dayak yemediginden emin oldugum okulumuzda kiz olmanin verdigi gururla(!) adim adim ilerliyorum koridorlarda. Kendimi 2 mudur yardimcisi ve 3 ogretmenin de icinde bulundugu bir grupla karsi karsiya buluyorum. Bir ogretmenin, `Boyle sorumsuzluk olur mu? Sen ne sorumsuz bir ogrencisin?` sozuyle felegim sasiyor herkesin icinde. Uzuluyorum. Cunku nedenini bilmedigim bir durumdan `sorumsuzlukla` etiketlendiriliyorum. Sonrasoyluyorlar,neden su: okul cayi icin annesine kurabiye yaptiracak ogrenci listesinde olup da kurabiyeyi getirmemem:)) Hemen telefona yonlendiriliyorum annemi aramak uzere. 1 saat icinde kurabiyenin okulda olmasini istiyorlar,soyluyorum anneme. Annem saskin `ne kurabiyesi yapacagim burcu?` diyor, bakiniyorum grup uzaklasmis yakinimdan, anneme istedigini yapmasini soyluyorum. Aslinda 1 hafta evvelden kurabiye yaptiracak ogrencilere tarifleri de verilmisti ama defterimin arasinda oldugunu hatirliyorum bir anda. Bu da sorumsuzluk 2 oluyor:) Neyse eve gonderiliyorum kurabiyeleri getirmek icin okula. Tarih dersinden kacmanin verdigi mutlulukla gule oynaya evin yolunu tutuyorum. Annem mis gibi sable biskuvi yapmis. Acele acele paketliyor benim yavasligima inat.Ben yine aheste aheste 15 dakikalik yurume mesafeli yol keyfimi kurabiyelerle daha da keyifli hale getiriyorum. Birer ikiser de yiyorum yolda. Neyse sag salim teslim ediyorum paketi de rahatliyorum...

Boyle bir kurabiye macerasi iste...Sevgi gunu pardon sevgililer gunu denilince de bu kurabiye gelir aklima.

Herkese sevgi dolu gunler...


Not:Annem bazen bu kurabiyeyi sade yapardi bazen de kakaoyla renklendirirdi. Ben kakaolu versiyonunu daha cok severim bir kakaosever olarak.

Tarif:

Malzemeler:
225 gr tereyag ya da margarin(oda sicakliginda)
2 yumurta
1 bardak pudra sekeri(bardak 240 mllik)
2 cay kasigi kabartma tozu
1 paket vanilya
2 tatli kasigi kakao
Aldigi kadar un

Yapilisi:
Derince bir kaba kakao ve un haric diger malzemeler alinarak guzelce karistirilir.Bu karisimin dortte biri baska bir kaba alinir.
Fazla olan karisima kulak memesi kivami elde edilene kadar yavas yavas un ilave edilir.
Diger karisima da kakao eklenir,karistirilir.Yine kulak memesi kivami elde edilene kadar un ilave edilir.
Beyaz hamurdan daha cok olacak sekilde iki karisimdan da hamur alinir toplamda ceviz buyuklugu olacak sekilde.Renkler biraz dagilsin diye elde biraz karistirilir. Yuvarlatilarak tepside uzerine biraz bastirilir.
Onceden isitilmis (350) 170 derecedeki firinda pek de pembelesmesine izin vermeden pisirilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: