10 Şubat 2008 Pazar

Limonlu ve Incirli Kek



Martha Stewart`tan bir kek tarifi daha...Cok begendigim bir kek oldu,baska sefere de farkli kuru meyvelerle deneyecegim.
Parantez icindekiler,benim diger malzemelerin yerine kullandiklarim.Ayrica yapilisini not etmemisim,kendi yaptigim sekliyle(Amerikan usulu:) yaziyorum.

Malzemeler:(bardak 240 mllik)
Yarim bardak zeytin yagi
Yarim bardak sut
1 buyuk yumurta
1,5 bardak un
3/4 bardak seker
Yarim tatli kasigi kabartma tozu(ben 1 tatli kasigi kullandim)
Ceyrek tatli kasigi tuz
1,5 bardak kuru incir( 1 bardak kuru incir+yarim bardak ceviz kullandim)
1,5 tatli kasigi limon kabugu rendesi(1 yemek kasigi limon suyu kullandim)


Yapilis:
Incirler sertse ilik suda bekletilir ve birkac parcaya dogranir.
Un,seker,kabartma tozu,tuz bir cirpma kabina alinir.Bir kasikla karistirilir.
Karisima incir ve ceviz haric diger malzemeler eklenerek,1 dakika kadar cirpilarak guzelce karismasi saglanir.
Hamura hafif unlanmis incirler ve iri kiyilmis cevizler eklenerek miksersiz karistirilir.
Hamur,yaglanmis ve unlanmis kaliba dokulur.350(170-180) derecede onceden isitilmis firinda pisirilir.

Not:Tarifte kuru incir yerine baska kuru meyvelerin de kullanilabilecegi notu vardi.

Hiç yorum yok: